Hjælp dine børn med at forbedre deres spansk og kendskab til deres kulturelle rødder.
Obs - denne aktivitet er KUN på spansk
Begyndelsen af efteråret 2023-perioden
2. september til 16. december
Ferie: 21. oktober
Denne aktivitet er tiltænkt alle spanske og latinamerikanske børn - uanset hvilken nationalitet de måtte have.
Vi har to forskellige hold: desarrollo del lenguaje (2-5 år) og lektoescritura (6-12 år).
med familiemedlemskab
Og ikke-familiemedlemskaber
4 undervisningsgange
Fjordsgade Forenings- og Fritidshus
(Lokale ST.1)
N. J. Fjords Gade 2, 8000 Aarhus C
Lidia Balbuena Madera
Lidia er af costaricansk nationalitet med peruviansk afstamning. Hun er uddannet bachelor i pædagogik i cyklus I og II fra National University of Costa Rica. Hun har arbejdet i Costa Rica som lærer på forskellige niveauer i grundskolen (med børn fra 6 til 12 år). Lidia har både erfaring fra private og offentlige skoler, og i Danmark har hun arbejdet som pædagogmedhjælper i en børnehave.
Maria Victoria Palacios
Victoria er af argentinsk nationalitet, titlen som "Primary Level Teacher" af Carlos Alberto Leguizamon Instituttet i provinsen Córdoba. Han har også viden og foredrag om "grundskoleundervisning for unge og voksne."
Han har erfaring i offentlige og private skoler med børn fra 6 til 11 år. I de sidste to år arbejdede han i Argentina som lærer inden for sprog og litteratur i grundskolens første cyklus. Som ansvarlig for sprog- og litteraturområdet gennemførte jeg strategier til at følge processen og gennemføre udviklingen af elevernes læsefærdigheder.
Karla González Pech
Karla González Pech fandt sin passion i børnebøger. Hun har en grad i latinamerikansk sprog og litteratur og har netop afsluttet den internationale kandidatuddannelse i litteratur, medier og kultur for børn (IntMCLMC) undervist af University of Glasgow i samarbejde med Aarhus Universitet, Universitat de Barcelona og Tilburg University.
Hun har udviklet adskillige projekter for at fremme kreative læsefærdigheder hos børn i Mexico, og hendes store erfaring med digital markedsføring har blandt andet ført hende til at studere måder at inkludere digitale teknologier i omfattende tidlige læse- og skrivekampagner.
Ivette Alejandra Girón Elvir
Ivette har en grad i grundskoleundervisning, engelskundervisning og en kandidatgrad i Børnelitteratur, Medier og Kultur fra University of Glasgow i samarbejde med Aarhus Universitet, Universitat de Barcelona og Tilburg University. Ivette har opbygget værdifuld erhvervserfaring ved at arbejde både i offentlige og private skoler i Honduras, hvor hun har undervist elever fra første til fjerde klasse. Derudover har hun vist sit engagement i uddannelse ved aktivt at deltage som frivillig i uddannelsesprojekter i Honduras og Peru. Hendes pædagogiske tilgang fremhæver empati og tilpasningsevne.